דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיפור מתוך הבועה - יומן קריאה 

מאת    [ 30/12/2008 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 2492 פעמים ]

סיפור מתוך הבועה פותח צוהר נשי אל חייהם של משפחות הישראלים בעמק הסיליקון שבקליפורניה, ארה"ב, בתקופה שלאחר "התפוצצות הבועה", בשנים 2002-2003. הריחוק ממשפחותיהם בארץ, חייהם בניכר, ההצלחה העסקית והחומרית וההקרבה שבצידה, וההשלכות של כל אלו על זוגיות, משפחה, וחברויות, מובאים על ידי המחברת נגה ניב מנקודת מבטן של הנשים של מצליחני ההיי טק הישראלים.
דניאלה אורן, פסיכולוגית ישראלית החיה בפאלו אלטו שבקליפורניה, נשואה ליואל, שותף בסטארט-אפ, מספרת את הסיפור שלה ושל חברותיה אשר הלכו אחר בן זוגן להגשים קריירה בחו"ל. הסיפור נפתח בסופשבוע בהרים, חמש חברות נפגשות בבקתה של מיקה לסדנת ציור בהנחייתה של גבי, חברתם הציירת, לפני שזו מסיימת שהות של מספר שנים בקליפורניה וחוזרת לארץ עם חמשת ילדיה ודודי בעלה. כמו רוב החברויות הנוצרות בשלב זה של החיים גם כאן נקשרו הנשים בתחילה סביב הסעות הילדים לבתי ספר ולחוגים, אך משם העמיקו היחסים לרבדים נוספים של שיחות אינטימיות שיתוף ותמיכה. כולן סיימו את שלב הקמת המשפחה ומתמודדות עם הריחוק מרשת חברתית מוכרת וממשפחתן המורחבת שנשארה בארץ, עם קריירה תובענית של בן הזוג, ועם השאיפה להגשמה אישית ואוטונומיה נשית בתוך המודל השוביניסטי שמכתיבה, מעצם ההגדרה, הסיטואציה של הליכה בעקבות הבעל. וברקע, תלויה כל הזמן השאלה "לחזור לארץ או להישאר?".
במהלך הסיפור, נחשפת דניאלה למשברים של חברותיה ושל מטופליה הישראלים, מלווה אותם ותומכת בהם הן כחברה, הן כאישה, והן כפסיכולוגית. היא מתייחסת לסיפורים המורכבים והאירועים האישיים של הסובבים אותה, ללא שמץ של שיפוטיות, מגלה הבנה ואמפטיה ומנתחת את הדברים לאור תיאוריות פסיכולוגיות ונסיונה המקצועי. בתוך כך, יותר ויותר מתברר לה כי היא זו החיה בבועה משלה מוגנת ותמימה שעומדת בסכנת התפוצצות. אין היא יכולה להימנע מהתבוננות פנימה אל תוך הזוגיות שלה ובחינת חייה שלה כאישה. השאלות שעולות בתוכה, באשר לבחירותיה, כנות ונוקבות ומקבלות על ידה מענה ברור.
הספר עשיר בהסברים ותיאוריות פסיכולוגיות אשר מעניקות לו עניין ואמינות וקושרות אותו חזק למציאות. עוד הן יוצרות בתודעת הקורא זהות בין דניאלה אורן גיבורת הספר לבין המחברת, נגה ניב, שנדמה והיא מספרת את סיפורה שלה. ניב מניחה בפנינו תובנות חשובות לחיים - מה שרואים מבחוץ איננו בהכרח מה שרואים מבפנים, קשר בין בני זוג הינו מורכב ומתקיים ברבדים רבים ושונים בין השניים לאורך השנים. זוגיות היא בחירה והבחירה הזו, כמו בחירות אחרות שאנו עושים בחיינו, קשורה קשר הדוק למשפחת האם שלנו ולאירועים המעצבים שחווינו בילדותנו. עוד מעלה ניב שאלות של זהות ישראלית, הדילמה בין הצלחה חומרית ונוחות לבין שורשים ערכים ושייכות, ואוטונומיה נשית בעולם גברי.
ניב כותבת סיפור סגור, שאיננו מותיר מרחב רב לדמיון או לפרשנות משל הקורא באשר לנפשות הפועלות או לעלילה. זאת הן על ידי הצגת הדמויות השונות באופן מפורט ותיאורי בפרק הפתיחה, והן בכך שלא הושארו כמעט קצוות פתוחים או שאלות ללא מענה. עם סיום הספר, ממש מפתה לרוץ שוב לתחילתו לקריאת הפרולוג בכדי לצרף אליו מחדש את התמונה הפותחת ולהשלים את הפאזל כולו.
נגה ניב נולדה וגדלה באשדוד, סיימה תואר שני בפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב, דוקטורט בפסיכולוגיה ב- PGSP- Pacific Graduate School of Psychology והתמחות בפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת סטנפורד. חיה היום בפאלו אלטו שבקליפורניה. זהו ספרה הראשון. יצא בהוצאת "קוראים" בשנת 2008, 327 עמודים.
מנחת קבוצות תמיכה ומעגלי נשים ללמידה וצמיחה אישית.
למעלה מ-14 שנות נסיון בתחומי משאבי אנוש מגוונים.
תואר שני בניהול משאבי אנוש מאוניברסיטת תל אביב, לימודי ביבליותרפיה בבית הספר לחינוך באוניברסיטת תל אביב.
בזמני הפנוי אני עוסקת בכתיבה מגוונת. שירה ופרוזה, הגיגים ומחשבות על החיים וכן תקצירים לספרים שאני קוראת.
אמא, אישה, יוצרת, כותבת, חושבת, בתנועה מתמדת.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב